Polityka prywatności P.U.H.P. LECH
POLITYKA PRYWATNOŚCI
Przedsiębiorstwa Usługowo – Handlowo – Produkcyjnego „LECH” Spółka z o.o.
ul. Kombatantów 4, 15 – 110 Białystok
Polityka prywatności do pobrania w pliku pdf >>
Dbając o bezpieczeństwo danych osobowych naszych klientów, kontrahentów oraz pracowników, na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), dalej „RODO” informujemy, iż od dnia 25 maja 2018 r. aktualne będą poniższe dane i zasady związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o., ul. Kombatantów 4, 15 – 110 Białystok (dalej jako: Administrator).
- Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o. ul. Kombatantów 4, 15 – 110 Białystok, wpisana przez Sąd Rejonowy w Białymstoku XII Wydział Gospodarczy KRS do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000097008 zwana dalej „Administratorem” lub „Spółką”.
W ramach prowadzonej działalności Spółki, polegającej na zarządzaniu instalacjami zagospodarowania odpadów komunalnych w imieniu Miasta Białystok, Spółka prowadzi:
- Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku (tj. spalarnia odpadów Andersa 40 F, 15-113 Białystok),
- Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach (sortownia, PSZOK, kompostownia, pola składowe - Hryniewicze, 16-061 Juchnowiec Kościelny).
Administrator prowadzi swoją działalność w Biurze i siedzibie Spółki pod adresem ul. Kombatantów 4, 15-110 Białystok.
- Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych w osobie Pani Agnieszki Kondel, z którym można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych. Dane do kontaktu z inspektorem: iodo@lech.net.pl, adres korespondencyjny: Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o., ul. Kamienna 17, 15-021 Białystok.
- Cel przetwarzania, podstawa prawna przetwarzania danych, czas przechowywania danych, uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych (o ile występuje)
Cel przetwarzania |
Podstawa prawna przetwarzania |
Czas przechowywania danych |
Uzasadniony interes Administratora |
||
Wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi tj. zarządzanie instalacjami gospodarowania odpadami w imieniu Miasta Białystok |
Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi) |
Z uwagi na fakt, że przetwarzanie danych osobowych następuje w zakresie powierzonego Administratorowi zadania publicznego Administrator jest uprawniony przetwarzać powierzone dane przez okres realizacji zadania publicznego, nie krócej niż przez 10 lat od daty ich przekazania. W uzasadnionych przypadkach, termin przetwarzania danych może ulec przedłużeniu. |
|
||
Zawarcie i wykonywanie umowy z klientem/kontrahentem, w tym kontakt z pracownikami klienta/kontrahenta, wyznaczonymi do realizacji i koordynowania danej umowy (również kontakt e-mailowy) |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy)
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora)
|
Przez czas trwania umowy oraz po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających. Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te Spółka przechowuje przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych tj. przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy.
W przypadku osób do kontaktu – dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, chyba że Administrator wykaże inną podstawę do ich przetwarzania
|
Administrator w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami oraz współpracownikami klientów i kontrahentów, wyznaczonymi jako tzw. „osoby do kontaktu”
|
||
Rozpatrywanie zgłaszanych przez mieszkańców skarg i wniosków, w związku z realizacją powierzonego zadania publicznego |
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze)
Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi)
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora) |
Dokumentacja związana z obsługą skarg i wniosków przechowywana będzie przez czas niezbędny do realizacji zadania publicznego, a po jego upływie przez okres niezbędny do umożliwienia zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących PUHP LECH Sp. z o.o. w Białymstoku oraz wypełnienia obowiązku prawnego; okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony jeśli wystąpi inna uzasadniona prawnie potrzeba administratora przetwarzania tych danych przez okres dłuższy; |
Uzasadniony interes Administratora danych osobowych w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi względem podmiotów danych. |
||
Prowadzenie działań edukacyjnych i promocyjnych z zakresu gospodarowania odpadami i ekologii
|
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora)
Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi) |
Do czasu wniesienia przez klienta sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych.
Z uwagi na fakt, że przetwarzanie danych osobowych następuje w zakresie powierzonego Administratorowi zadania publicznego Administrator jest uprawniony przetwarzać powierzone dane przez okres realizacji zadania publicznego, nie krócej niż przez 10 lat od daty ich przekazania. W uzasadnionych przypadkach, termin przetwarzania danych może ulec przedłużeniu. |
Uzasadniony interes Administratora wyrażony poprzez prowadzenie działań edukacyjnych, mających na celu promowanie ekologii i zasad gospodarowania odpadami
|
||
Dochodzenie roszczeń przez Administratora lub obrona przed roszczeniami prawnymi skierowanymi w stosunku do Administratora
|
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora) |
Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.
|
Uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych w związku z dochodzeniem roszczeń lub obrony przed roszczeniami prawnymi. |
||
Przechowywanie dokumentów zawierających dane osobowe (umów, faktur) w celach rozliczeniowych |
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – ustawa Kodeks cywilny, ustawa o rachunkowości) |
Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas przewidziany dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami (min. 3 lata, maks. 6 lat).
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych tj. przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy. |
|
||
Rekrutacja pracowników i współpracowników |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – dotyczy przetwarzania danych w zakresie wskazanym w kodeksie pracy (art. 221 kodeksu pracy)
Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – dotyczy przetwarzania innych dane niż wskazane w art. 221 kodeksu pracy, w tym danych kontaktowych kandydatów, oraz przetwarzania tych danych na potrzeby przyszłych rekrutacji
Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO – w przypadku przekazania przez kandydata do pracy danych szczególnych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO |
Dane osobowe zgromadzone w procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do czasu zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej zgody na wykorzystywanie danych osobowych dla celów przyszłej rekrutacji, dane będą wykorzystywane do czasu wycofania zgody, nie dłużeni niż maksymalnie przez rok od daty wpłynięcia zgłoszenia rekrutacyjnego. |
|
||
Zatrudnianie pracowników oraz wszelkie czynności i rozliczenia związane z zatrudnieniem pracowników
|
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – na podstawie ustawy Kodeks Pracy)
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy)
Art. 9 ust. 2 pkt b), h), j) RODO
Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) - dotyczy przetwarzania innych dane niż wskazane w art. 221 kodeksu pracy i innych ustawach szczególnych |
Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez lat 10 od rozwiązania/wygaśnięcia stosunku pracy. 10-letni okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r.
|
|
||
Nawiązywanie współpracy na podstawie umów cywilnoprawnych oraz czynności i rozliczenia związane z prowadzoną współpracą |
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – ustawa Kodeks cywilny, ustawa o rachunkowości)
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy)
|
Przez czas trwania umowy oraz po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat.
Jeżeli terminy właściwe dla dochodzenia ewentualnych roszczeń są krótsze niż okresy przechowywania dokumentów rozliczeniowych dla celów podatkowych, dokumenty te będziemy przechowywać przez czas niezbędny dla celów podatkowo-rozliczeniowych tj. przez 5 lat od czasu zakończenia roku w którym zaktualizował się obowiązek podatkowy.
|
|
||
Prowadzenie postępowań w przedmiocie udzielenia zamówień publicznych (osobna klauzula informacyjna dotycząca zamówień publicznych znajduje się w zakładce „PRZETARGI”) |
Art. 6 ust. 1 lit. c) i b) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych i wewnętrznych procedur archiwizacji obowiązujących u Administratora, a następnie do zawarcia umowy w trybie ww. ustawy)
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w zakresie danych osób fizycznych podanych przez Wykonawcę na potrzeby konkretnego postępowania przetargowego (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora) |
Okres przechowywania danych osobowych przetwarzanych w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego jest następujący: a) odniesieniu do podmiotu, którego oferta została wybrana, Administrator jest uprawniony przechowywać dokumentację przez okres realizacji umowy zawartej z wykonawcą, a następnie okres archiwizacji wynikający z procedur obowiązujących w organizacji Administratora, b) w odniesieniu do podmiotów, których oferty nie zostały wybrane, dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurami obowiązującymi w organizacji Administratora przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia. |
Administrator w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami oraz współpracownikami wykonawców wyznaczonymi jako tzw. „osoby do kontaktu” lub osoby zaangażowane w realizację danej umowy |
||
Przetwarzania danych osobowych przez monitoring w następujących lokalizacjach Przedsiębiorstwa Usługowo – Handlowo – Produkcyjne „LECH” Spółka z o.o.: a) Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku (spalarnia odpadów, ul. Andersa 40 F, 15-113 Białystok) b) Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach (sortownia, PSZOK, kompostownia, pola składowe, Hryniewicze, 16-061 Juchnowiec Kościelny
|
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora)
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie przepisów prawa (art. 25 ust. 6a ustawy o odpadach)
|
Dane przechowywane przez okres maksymalnie 30 dni, następnie nadpisywane kolejnymi nagraniami, o ile nie zachodzi prawna potrzeba zabezpieczenia nagrania. |
Uzasadniony interes Celem monitorowania jest właściwa realizacja zadań powierzonych przez Miasto Białystok, zapewnienie porządku i bezpieczeństwa na terenie zarządzanym przez Administratora, zabezpieczenie terenu przed wstępem osób nieupoważnionych poza godzinami otwarcia.
|
||
Przetwarzanie danych osobowych przez PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych): - PSZOK Białystok (ul. 42 Pułku Piechoty 48, 15-950 Białystok) - PSZOK Hryniewicze (Hryniewicze, 16-061 Juchnowiec Kościelny)
|
art.6 ust. 1 lit. e) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym – w celu realizacji przez Administratora zadań publicznych związanych z gospodarowaniem przekazanymi odpadami),
art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze - w celu właściwej realizacji zadań PSZOK, w tym weryfikacji miejsca wytworzenia dostarczonych odpadów komunalnych.) |
Przetwarzanie danych osobowych następuje przez następujący okres: a) w przypadku danych osobowych zawartych w przedstawianym do wglądu dokumencie potwierdzającym tożsamość osoby i miejsce wytworzenia odpadów - każdorazowo przy dostarczeniu odpadów do PSZOK; b) w przypadku danych osobowych z oświadczeń o miejscu wytworzenia odpadów - oświadczenia o miejscu wytworzenia odpadów będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zdania zleconego Spółce tj. prowadzenia PSZOK, nie krócej niż 10 lat. c) w przypadku danych rejestrowanych przez monitoring wizyjny – do 30 dni. |
|
||
Przetwarzanie danych osobowych w związku z wjazdem na teren Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach oraz Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku kierowców pojazdów transportujących odpady |
Art. 6 ust. 1 lit. e) RODO - realizacja przez Administratora zadań publicznych związanych gospodarowaniem przekazanymi odpadami
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO - zapewnienie porządku i bezpieczeństwa na terenie ZUOK w Hryniewiczach i ZUOK w Białymstoku będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora
art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w celach archiwalnych (dowodowych),ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
|
Z uwagi na fakt, że przetwarzanie danych osobowych następuje w zakresie powierzonego Administratorowi zadania publicznego w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi Administrator jest uprawniony przetwarzać powierzone dane przez okres realizacji zadania publicznego, nie krócej niż przez 10 lat od daty ich przekazania. Zapisy z monitoringu wizyjnego przechowywane będą nie dłużej niż 30 dni, a następnie są nadpisywane kolejnymi nagraniami. |
Zapewnienie porządku i bezpieczeństwa na terenie ZUOK w Hryniewiczach i ZUOK w Białymstoku będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
W celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów
W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora np. w sytuacji postępowania sądowego lub postępowania administracyjnego |
- Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
- podmioty uprawnione na podstawie odrębnych przepisów np. do prowadzenia kontroli, jak również zainteresowani w oparciu o przepisy o dostępie do informacji publicznej;
- podmioty dostarczające lub utrzymujące infrastrukturę IT Administratora, podmioty i osoby świadczące usługi prawne, brokerskie, firmy archiwizujące dokumenty; wymienione podmioty zostały / zostaną zobowiązane do zachowania poufności w stosunku do powierzonych im danych osobowych;
- organy państwowe lub inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w tym Miasto Białystok jak podmiot, w imieniu którego Administrator wykonuje zadanie powierzone w zakresie zarządzania instalacjami przyjmującymi odpady komunalne;
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń i obsługi płatności,
- firmy medyczne świadczące usługi zdrowotne na rzecz pracowników, firmy szkoleniowe, firmy oferujące pozapłacowe świadczenia pracownicze i ubezpieczyciele (w zakresie danych osobowych pracowników lub współpracowników),
- w zakresie danych pracowników i współpracowników – również kontrahenci Administratora, bowiem w zakresie wynikającym z pełnionych obowiązków pracowniczych mogą być udostępniane kontrahentom Administratora celem realizacji umów i utrzymania kontaktu z kontrahentami Administratora;
- w przypadku danych przetwarzanych w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - odbiorcami ww. danych osobowych będą podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych; dane mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym, którym będzie udostępniona dokumentacja postępowania, wykonawcom oraz osobom zainteresowanym w oparciu o przepisy prawa (np. dostęp do informacji publicznej), a także podmiotom przetwarzającym dane na podstawie zawartych umów powiązanych z przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Administrator działając w granicach przepisów prawa zapewnia poszanowanie prywatności osób, których dane przetwarza.
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych
W zakresie danych osobowych klientów/kontrahentów przetwarzane są następujące dane osobowe: imię
i nazwisko, adres (zamieszkania/do korespondencji), numer telefonu, adres poczty elektronicznej, nazwa firmy, numer NIP, REGON, PKD oraz inne dane przekazane przez stronę umowy/kontrahenta.
W zakresie danych osobowych pracowników i współpracowników pobierane są dane osobowe wymienione
w art. 221 Kodeksu pracy oraz innych ustaw związanych z zatrudnieniem pracownika, a inne dane osobowe, na podstawie zgody pracownika.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych w ramach postępowań o udzielenia zamówienia publicznego przetwarzane są dane osoby fizycznej prowadzącej działalność przystępujące do przetargu (przesyłającej zapytanie ofertowe) tj. imię i nazwisko, adres (zamieszkania/do korespondencji), numer telefonu, adres poczty elektronicznej, nazwa firmy, numer NIP, REGON, PKD oraz inne dane przekazane przez stronę umowy/kontrahenta, jak również wskazane przez tą osobę dane osób do kontaktu (osób odpowiedzialnych za realizację umowy z ramienia Wykonawcy) – w tym imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
W przypadku danych przekazywanych w skargach i wnioskach wpływających od mieszkańców – przekazują swoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie inne dane kontaktowe.
W związku z wjazdem na teren Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Hryniewiczach oraz Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku kierowcy pojazdów transportujących odpady rejestrują się na Posterunku wagi i przekazują następujące dane osobowe: nazwa / firma przekazującego odpady, nazwa / firma transportującego odpady, imię i nazwisko kierowcy przedsiębiorcy transportującego odpady, nr boczny lub rejestracyjny pojazdu i naczepy, podpis kierowcy, dane osobowe utrwalone na monitoringu wizyjnym znajdującym się na terenie ZUOK Hryniewicze (dane osobowe), a także: miejsce pochodzenia (wytworzenia) odpadów i ich klasyfikację - kod odpadu.
- Źródło pochodzenia danych osobowych
Przetwarzane dane osobowe pozyskiwane są:
- bezpośrednio od osób zainteresowanych (pozyskane np. wskutek złożenia skargi lub wniosku z zakresu działalności Spółki lub ze składanej oferty do postępowania w trybie zamówień publicznych),
- ze źródeł publicznie dostępnych jak wyszukiwarka Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Internet, Centralna Informacja Krajowego Rejestru Sądowego,
- z ofert składanych przez Wykonawców,
- od kontrahentów, wykonawców, firm i kierowców dostarczających odpady do instalacji Spółki lub składowisko.
- Prawa osób, których dane dotyczą
Przysługuje Państwu prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- sprostowania (poprawienia) swoich danych osobowych, jeżeli są błędne,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych,
- wniesienia skargi na Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (kancelaria@uodo.gov.pl), gdy podmiot danych uzna, że przetwarzanie danych osobowych przez Administratora narusza przepisy RODO.
Prawa osób, których dane dotyczą realizowane będą zgodnie z art. 12-23 RODO z uwzględnieniem ograniczeń związanych z konkretną podstawą przetwarzania danych.
W celu realizacji ww. praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iodo@lech.net.pl lub bezpośrednio na adres Spółki wskazany w punkcie 1 lub 2.
- Prawo do sprzeciwu
Zgodnie z art. 21 ust. 1 i 2 RODO podmiotom danych przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora. W przypadku zgłoszenia sprzeciwu, Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Informacja o wymogu podania danych
Podanie danych jest niezbędne do zawarcia umów i rozliczenia oraz wywiązania się przez Administratora Danych Osobowych z wymogów prawa i dotyczy to następujących sytuacji:
- zawarcia i wykonywania umowy z klientem/kontrahentem,
- rozpatrywania skarg i wniosków,
- dochodzenia roszczeń przez Administratora lub obrona przed roszczeniami prawnymi skierowanymi w stosunku do Administratora,
- przechowywania dokumentów zawierających dane osobowe (umów, faktur) w celach rozliczeniowych,
- rekrutacji pracowników i współpracowników,
- zatrudnianie pracowników oraz wszelkie czynności i rozliczenia związane z zatrudnieniem pracowników,
- przystąpienia do przetargu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego lub złożenie oferty w ramach zapytania ofertowego,
- w przypadku wjazdu pojazdów transportujących odpady na teren ZUOK w Hryniewiczach i ZUOK w Białymstoku.
- Informacja o profilowaniu
Państwa dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
- Przekazywanie danych osobowych poza obszar EOG
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorcy w państwie trzecim spoza EOG lub organizacji międzynarodowej.
Metryka strony